Wednesday, February 23, 2011

Ternoda

aerides ni antara pokok yang ke 2 kembang. tapi tak lama sebab kumbang kuning gi lahap.. tatau kenapa masa nampak tu bermurah hati kira rezeki nko lah nak makan tuh. kira total dia pelicin tuh dalam masa 2,3 hari je.

Sebelom kejadian


Tengah menodai,

 yang betul2 dia dah licinkan tak terpk nak ambik gambar..

pokok satu lagi yang kat bawah ni ada kat belakang rumah sebab saiznya yang agak gedabak dengan akar2 berselirat panjang. yang ni boleh kata jemur 90% cahaya.. kalau perati betul2 bunganya.. ada gak yg telah dinodai oleh kumbang2 kuning. mana yg nampak tangkap dan penyek.. ikhtiar nak sembur tu tadak lagi. jadikan tu pengalaman walau dalam hati geram juga. punyalah lama nak tunggu musim. alih2 dia pelicin dalam 3,4 hari je




 walaupon tone kaler phal ni dia mcm tak seperti org lain punya.. tetap jugak dihargai.. nah! posing


merpati sejoli,


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget