Thursday, June 30, 2011

bulbophyllum lobbii

Masih tengah keluar spike.. rasanya dah 12 bunga, tapi kembang tak serentak.




Tuesday, June 28, 2011

Vanda scandens

Free flowering.. boleh kata 3 bulan skali berbunga..

Dendrobium Mini NOID

Saya modelkan dia dengan syiling 20 sen.







Pomatocalpa latifolia

Bunga dia tahan lama.. Rasanya 2 bulan lebih.

Wednesday, June 15, 2011

Phalaenopsis Penang Girl, Jatuh katil

Phalaenopsis Penang Girl (violacea x venosa)

Phal ni saya bela dari seedling. Sekarang umur pon dah setahun lebih. Alih2 terperasan hari tu pasu telah kosong. Phal tu dah jatuh dari katil! tinggi jugak tu dalam 8kaki. Hasil siasatan rupanya ada "cik siti" berkampung dalam pasu tu. Maybe masa dia regangkan urat2 tu habis tertolak jatuh phal tu. Agaknya dah 4,5 hari dok kat tanah tu. Nasib baik daun dia tak kena ngap dengan arnab. Stress jatuh tinggi2 tu, terus kuar 1 daun baru. sblom ni statik je



mount kat pakis je buat masa sekarang ni


Penyakit NOID

Apa jenis penyakit yang macam bintik2 bulat kecik tu? Bagaimana cara mengawalnya? Banyak menyerang orkid2 makcik dikampung. kalau rajin saya kikis ngan kuku sambil2 membelek.. bila balik jenguk datang lagi dalam 2,3 bulan. Terima kasih

Tuesday, June 14, 2011

Friday, June 10, 2011

Bulbophyllum NOID

Kepada yang mengetahui IDnya.. sila lah IDkan.. Terima kasih






Phalaenopsis sumatrana

Salam 1sumatra-na... post peram atas sebab2 teknikal





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget