Tuesday, May 10, 2011

Phalaenopsis fuscata

Tengok kat uncle google tak tau nak beza antara phal fuscata atau phal kunstleri. Nampak kalau fuscata daun agak panjang dan spike panjang2.. yang ni pula daun dia agak kecik dan pendek, spike pun masih pendek tapi tak tau lah sebab phal ni rasanya masih remaja lagi. Kepada yang mengetaui, mohon ID. Terima kasih

Saya suka tengok bila dia berposing dari sudut berlainan. Seakan 'mimik muka makhluk' yang pelbagai? seketul pun jadilah sebab ada 2 bud bakal menyusul.

phalaenopsis fuscata, thanks to Tuan Shaiful yang ID kan.


 



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget